Przeglądaj kategorię

Czechy

3 w Czechy/ Karkonosze/ Karpacz/ Polska/ wędrówka w górach/ Zwiedzaj Karkonosze i okolice

Zwiedzaj Karkonosze: zimowa wędrówka na Śnieżkę i do Lučni Boudy, Karpacz

Zimowa wędrówka na Śnieżkę i do Lucni Boudy, Karkonosze, www.atiraf.com

Zimowa wędrówka na Śnieżkę i do Lučni Boudy, Karkonosze (Grudzień 2019)

Nasza trasa: górna stacja wyciągu na Kopę – Dom Śląski – Śnieżka (1603m) – Dom Śląski – torfowisko Upy – Lučni Bouda –
Spalona Strażnica – Strzecha Akademicka – żółty szlak – dolna stacja wyciągu na Kopę
Długość trasy: 12 km, nasz czas przejścia: ok.4.5 godzin (nie licząc czasu spędzonego w schroniskach)

Oto nasza świąteczna, zimowa wędrówka na Śnieżkę i do Lučni Boudy.  Plan był bardziej ambitny (chcieliśmy dojść w okolice Dvorskiej Boudy) ale trzeba było odpuścić, bo – mimo iż śniegu nie było aż tak bardzo dużo – bez nart lub rakiet śnieżnych utknęlibyśmy w Czechach na dobre. Trasę którą wędrowaliśmy znamy na pamięć, więc brak słonecznej pogody wcale nam nie przeszkadzał – wręcz przeciwnie. Śnieżyca, której doświadczyliśmy na torfowisku Upy sprawiła, że przez chwilę poczuliśmy się jak na dalekiej północy. To co, idziesz z nami? 😉

Czytaj więcej →

4 w Czechy/ Góry Izerskie/ karkonoskie wodospady/ Karkonosze/ wędrówka w górach/ Zwiedzaj Karkonosze i okolice

Góry Izerskie i Karkonosze: jesienny spacer w Jizerce i na wodospad Mumlawy, Czechy

Spacer w Jizerce i na wodospad Mumlawy, Góry Izerskie i Karkonosze, www.katiraf.com

Spacer w Jizerce, Góry Izerskie, Czechy (Wrzesień 2018)

Nasza trasa: parking w Jizerce -Panský dům -Lasičí cesta – Chata Odboru – Pansky Dum – parking
Długość trasy: ok. 4km, nasz czas przejścia: ok. 1godz 30min

Położona w Górach Izerskich zabytkowa wieś Jizerka to miejsce do którego lubimy wracać. Pierwszy raz trafiliśmy tu jesienią, wędrując z Jakuszyc przez Orle i z powrotem (w sumie trasa liczyła 18km) i już wtedy Jizerka nas wtedy zauroczyła. Tym razem zaplanowałam znacznie krótszą i niewymagającą wycieczkę ze względu na wyjazd rodzinny. Tak naprawdę to spacery były dwa – jeden w Jizerce i drugi (już w Karkonoszach) na pobliski wodospad Mumlawy. Obie trasy niemal w całości nadają się na spacer z wózkiem dziecięcym lub inwalidzkim i przy odpowiedniej pogodzie będą świetnym pomysłem na niedługą, rodzinną wędrówkę. To co, idziesz z nami?

Czytaj więcej →

6 w Czechy/ Karkonosze/ Karpacz/ Polska/ wędrówka w górach/ Zwiedzaj Karkonosze i okolice

Zwiedzaj Karkonosze: wędrówka na Kozie Grzbiety

Wędrówka na Kozie Grzbiety

Wędrówka na Kozie Grzbiety, Czeskie Karkonosze (Lipiec 2016)

Trasa: Wjazd wyciągiem na Kopę – Dom Śląski – Luční  Bouda – Kozie Grzbiety (punkt widokowy Krakonoš) -Luční  Bouda – Strzecha Akademicka – Samotnia – Droga Bronka Czecha – Parking przy wyciągu na Kopę
długość trasy: ok.16km, nasz czas przejścia: 4:30godz + pikniki
(nasza pogoda: słonecznie, +25C)

To była wędrówka z cyklu: “Możesz iść (powiedział tata) ale choćby się waliło i paliło o 15.00 masz być w domu” 😉 Rodzinna biesiada w ogrodzie, z teściami, rzecz święta, więc musiałam obmyślić taką trasę aby wyrobić się w te pół dnia i nie narazić rodzinie.  Krótsza trasa była również wskazana z tego względu, iż dzień wcześniej, razem z koleżanką, zrobiłyśmy małą, prawie 30km wyrypę w Górach Izerskich i nie chciałam przeciążać zmęczonych nieco kopytek. Zaplanowałam więc wjazd wyciągiem na Kopę z samego rana, a potem wędrówkę na Kozie Grzbiety do punktu widokowego Krakonoš i powrót przez Samotnie do parkingu przy wyciągu na Kopę. I tak jakoś mimo woli wyszło 16km w upalnym słońcu, które zmęczyło mnie okrutnie… Skład ekipy babski – tym razem trzyosobowy – ja, Ola i Kasia.
Opisywana przez nas trasa liczy 16km, ale mamy nadzieję, że Was to nie zniechęci! Jest to naprawdę przyjemna, niewymagająca (oczywiście przy odpowiednich warunkach pogodowych) a jednocześnie dająca sporo satysfakcji wędrówka. Oprócz Kozich Grzbietów mamy okazje odwiedzić zarówno czeską Lučni Boude (polecamy zatrzymać się na obiad, serwują pyszne dania!) jak i dwa polskie schroniska – Strzechę Akademicką i ukochaną chyba przez wszystkich Samotnie.

Czytaj więcej →

10 w Czechy/ Góry Izerskie/ Polska/ wędrówka w górach/ Zwiedzaj Karkonosze i okolice

Góry Izerskie: wędrówka na Smrek (1124m) i wieżę widokową, Świeradów Zdrój

Wędrówka na Smrek, www.katiraf.com

Wieża widokowa na Smreku – wędrówka na Smrek, Góry Izerskie (Grudzień 2016)

Nasza wędrówka na Smrek: Schronisko na Stogu Izerskim – Łącznik – Smrek – Wieża widokowa – Smrek – Łącznik – Schronisko na Stogu Izerskim.
nasza trasa: ok. 6km, czas przejścia: ok. 2 godz.
(pogoda: słonecznie, -10C)

Tym razem opowieść z cyklu: mamy tylko kilka godzin, chcemy w góry i ma być śnieg. Nie może być długo ani męcząco, bo o poranku następnego dnia wyruszamy autem w długą podróż na Wyspę. Pomocą przy realizacji tego górskiego planu mają być wyciągi/gondole. Warianty są dwa. Pierwszy: wczesny wyjazd z domu i wjazd kolejką na Szrenicę, następnie marsz na Śnieżne Kotły (uwagi: musiałabym odwołać zaplanowany wcześniej plener zdjęciowy o wschodzie słońca). Wariant drugi: plener zdjęciowy o wschodzie słońca, następnie jedziemy do Świeradowa i kolejką gondolową wjeżdżamy na Stóg Izerski. Stamtąd maszerujemy tam gdzie jeszcze nas nie było czyli do Czech, na Smrek i wieżę widokową na jego szczycie. Wybrałam wariant drugi czyli Smreka. Był on w planach od dłuższego czasu a poza tym mogłam zaliczyć poranny plener zdjęciowy 🙂 Wędrówka na Smrek okazała się strzałem w dziesiątkę – mrozik -10C, błękitne niebo, sporo śniegu na szlaku i super widoki !

Czytaj więcej →

2 w Czechy/ Karkonosze/ Karpacz/ Polska/ wędrówka w górach/ Zwiedzaj Karkonosze i okolice

Zwiedzaj Karkonosze: zimowa wędrówka na Śnieżkę (1603m)

Zimowa wędrówka na Śnieżkę, Karkonosze www.katiraf.com

Zimowa wędrówka na Śnieżkę (Listopad 2013)

Nasza trasa: Kościółek Wang – Samotnia – Strzecha Akademicka – Loucni Bouda – Dom Śląski – Śnieżka (1603m) – Kopa – Strzecha Akademicka- Wang
długość trasy ok.21km, nasz czas przejścia 6.5godz
(pogoda: słonecznie, bezwietrznie)

Spacer ponad chmurami w Karkonoszach marzył się nam od dłuższego czasu. Ale biorąc pod uwagę fakt, że jesteśmy w Polsce tylko kilka dni w roku, wbić się w odpowiednią pogodę jest szalenie trudno. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych 🙂 Okazało się, że nie mogliśmy sobie wymarzyć bardziej idealnej pogody podczas naszej listopadowej, zimowej wędrówki w Karkonoszach. Zero wiatru w górach (nawet na Śnieżce, a to już to prawdziwa rzadkość! ) do tego mnóstwo słońca i morze chmur w Kotlinie Jeleniogórskiej – takie warunki pogodowe towarzyszyły nam od świtu do zmierzchu. W sumie ponad 8 godzin rozkoszowania się karkonoskimi widokami. To się nazywa prawdziwie udany wypad w góry!!! Po kilku latach znów przerwy znów wdrapaliśmy się na Śnieżkę. I szkoda tylko, że Karkonosze zimą niekoniecznie są bardzo białe 🙂

Czytaj więcej →

0 w Czechy/ Góry Izerskie/ Jakuszyce/ Polska/ wędrówka w górach/ Zwiedzaj Karkonosze i okolice

Góry Izerskie: jesienna wędrówka do Jizerki z Jakuszyc

jizerka-orle-katiraf-gory-izerskie

Osada Jizerka – jesienna wędrówka do Jizerki z Jakuszyc(Wrzesień 2014)

Trasa: Jakuszyce – osada Orle – Jizerka – osada Orle – Jakuszyce
Długość trasy: ok. 17km, nasz czas przejścia: ok. 5h
(nasza pogoda: słonecznie, +20C)

Leżąca w czeskiej części Gór Izerskich osada Jizerka to prawdziwa perełka.  Jest to najwyżej położona zamieszkała w Izerach wieś, a od schroniska Orle po polskiej stronie dzieli ją zaledwie 2km. Pięknie położona, urokliwa wieś ma swój specyficzny klimat a nam w końcu udało się tam zawędrować. Nasza wędrówka do Jizerki z Jakuszyc odbyła się w pięknych, jesiennych okolicznościach przyrody 🙂 Zapraszamy !

Czytaj więcej →

1 w Czechy/ karkonoskie wodospady/ Karkonosze/ wędrówka w górach/ Zwiedzaj Karkonosze i okolice

Najpiękniejsze wodospady w Karkonoszach: wodospad Mumlavy

Wodospad Mumlavy, Karkonosze, Czechy (Czerwiec 2015)

Tuż po przekroczeniu granicy w Jakuszycach, u naszych czeskich sąsiadów, znajduje się jeden z piękniejszych karkonoskich wodospadów. Wodospad Mumlavy. Nie jest on tak popularny wśród polskich turystów jak Kamieńczyk czy Szklarka (zapewne z powodu jego umiejscowienia – dojazd autem ze Szklarskiej Poręby zajmuje około 25 minut) ale na pewno warto wyskoczyć do Czech i przespacerować się po lesie, aby  go zobaczyć. Dodajmy do tego knedliki na obiad i wizytę w browarze Novosad i mamy całkiem fajny plan na kilkugodzinną wycieczkę  do Harrachova.